dinsdag, januari 01, 2008

Langzaam begin

De mist en de ochtendschemer trekken maar langzaam weg vandaag, alsof het weer ons de kans wil geven vanochtend traag van start te gaan. Maar het kindje in me heeft daar geen boodschap aan: het draait en keert, tuimelt en zwemt tot ik vanzelf het bed uit huppel, het nieuwe jaar in.
Gisterenavond las ik nog dat niet iedereen goede voornemens maakt. Het moet ongeveer het eerste jaar zijn dat ik daar zelf ook niet heb bij stilgestaan. Huis en (komend) kind slorpen onze aandacht zo op, dat de dagen vanzelf aan elkaar geregen worden. Maar nog terwijl ik het krantenartikel lees, neem ik me toch iets voor: om nu eindelijk echt werk te maken van dat schrijven. Om er wat regelmaat in te brengen. Er iets mee te doen. Ondanks het komende kind (want er is me verteld dat dat het schrijven even lamlegt).
In het krantenartikel lees ik nog dat voornemens weinig kans hebben op slagen als je er niet meteen mee begint. En dus zit ik hier, terwijl mijn man nog slaapt, en vis ik een oude blog weer op.
Hopelijk spartelt hij niet meteen weer de vijver in.

Geen opmerkingen: